2017/06/03

SZPARAGI W SEZAMIE




Szparagi - jedni wolą zielone, inni chętniej sięgają po białe. Ja osobiście preferuję zielone. Białe są bardziej włókniste. W tegorocznym sezonie szparagowym na moim stole bardzo często goszczą szparagi w sezamie. Szparagi w sezamie są bardzo proste i szybkie w wykonaniu. Można podawać je jako samodzielne danie, a także jako dodatek do ryb lub mięs. Jeśli nie lubicie szparagów, to możecie je zastąpić ugotowanym kalafiorem. Kalafior w sezamie też smakuje wyśmienicie.

Składniki:
- szparagi białe lub zielone
- biały sezam
- masło
- sól, pieprz

Sposób wykonania:
Szparagi myjemy, odcinamy końcówki, obieramy i gotujemy w osolonej wodzie przez ok. 11 minut. Na rozgrzanej patelni (bez tłuszczu) prażymy biały sezam do momentu aż zrobi się lekko brązowy. Na osobnej patelni roztapiamy masło, wrzucamy ugotowane (schłodzone wodą) szparagi i podsmażamy ok. 5 minut. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Pod koniec smażenia dodajemy połowę uprażonego sezamu i delikatnie mieszamy. Szparagi przekładamy na talerze i posypujemy resztą sezamu.



2017/05/20

PASTA Z POKRZYWY




Pokrzywa znana jest wszystkim, ale nie każdy wie, ile ma pozytywnych właściwości oraz ile można z niej wyczarować zdrowych dań np pasty, zupy. Wiecie, że pokrzywa oczyszcza organizm, odmładza oraz reguluje ciśnienie tętnicze i poziom cukru. Działa niemal na każdy narząd. Herbatkę z pokrzywy piję przez cały rok. Natomiast, gdy tylko pojawia się na polach wykorzystuję ją w swojej kuchni. 
Dzisiaj zrobiłam pastę do pieczywa. Wyszła bardzo smaczna.

Składniki:
- 35 g listków pokrzywy
- 380 g ugotowanej ciecierzycy
- 2 ząbki czosnku
- oliwa
- sól i pieprz

Sposób przygotowania:
Pokrzywę sparzamy wrzątkiem. Wszystkie składniki tj. listki pokrzywy, cieciorkę i czosnek dokładnie blendujemy. W trakcie blendowania dolewamy oliwy, tyle by uzyskać jednolitą masę. Doprawiamy solą i pieprzem.