2013/05/07

Chipsy z pokrzywy


Witajcie Kochani

Pokrzywa - każdy z nas miał z nią styczność. Bąble i pieczenie brrrr. Jednak ten piekący chwast zawiera wiele cennych witamin (K, C, B2, Beta Karoten)  i mikroelementów (wapń, fosfor, żelazo, siarka, potas, jod, sód). Pokrzywa jest niezbędna w leczeniu kamicy nerkowej zapobiega krwawieniom. Pokrzywa z powodzeniem wykorzystywana jest w kosmetyce i ziołolecznictwie.  Pamiętam jak moja babcia opowiadała, że jadła surową pokrzywę z chlebem. Pamiętam jaka miałam minę a w głowie myśli - jak to można jeść pokrzywę przecież ona piecze będę miała bąble na na języku. Szukając informacji o pokrzywie natknęłam się na przepis - chipsy z pokrzywy. Jak widzicie postanowiłam go wypróbować.

Moja opinia: pychota 
Opinia mojego męża: może i dobre ale ten wygląd i wiedza, że to pokrzywa jakoś mnie odpycha

Babcia wiedziała co dobre :)

Składniki:
  • 10 liści pokrzywy
  •  jajko
  • 1- 2 łyżki mąki
  • 2 szczypty imbiru
  • 2 szczypty kurkumy
  • szczypta soli
  • olej / oliwa do smażenia

Sposób wykonania:

Z pokrzywy odcinamy liście. Myjemy kilkakrotnie w ciepłej wodzie. Następnie przygotowujemy ciasto naleśnikowe: jajko, przyprawy, mąka. Gdyby ciasto nie wyszło lejące i lekkie można dodać trochę wody. Rozgrzewamy olej / oliwę na patelni i zanurzamy liście z dwóch stron w cieście. Obtoczone liście w cieście układamy na patelni i smażymy z dwóch stron na złocisty kolor.


 Kto się skusi na chipsa?


Brak komentarzy: