2013/05/09

Sałatka brokułowa z fetą i płatkami migdałów


Witajcie Kochani


Dziś przygotowałam sałatkę brokułową. Pierwszy raz jadłam ją na chrzcinach Mikołaja (syna mojej kuzynki). Sałatka jak dla mnie bomba - smaczna i zdrowa.

Czy wiecie, że:
Brokuły -są źródłem minerałów takich jak: potas, wapń, żelazo, fosfor, mangan, siarka oraz witamin: A (beta-karoten), B1, B2, B6, C, K, PP i kwas foliowy.
Ser feta - ma więcej wapnia niż twaróg i mniej  kalorii niż żółty ser. Przyśpiesza przemianę materii i chroni przed osteoporozą.
Płatki migdałów - zawierają dużo wapnia i witaminy E. Ponadto są bogate w fosfor, magnez i potas.
                                            

 Składniki:
  • 2 brokuły
  • ser feta
  • płatki migdałów (75g)
  • jogurt naturalny (200 ml)
  • 3 ząbki czosnku
  • pieprz do smaku 
  • sól


Sposób przygotowania:


Brokuły dzielimy na różyczki, myjemy i wrzucamy do posolonego wrzątku. Gotujemy ok 10 minut, po czym odsączamy na sitku i pozostawiamy do wystygnięcia. Fetę kroimy w kostkę. Migdały prażymy na patelni. Do jogurtu naturalnego dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek. Wszystkie składniki mieszamy i doprawimy pieprzem. Sałatkę można włożyć na kilka godzin do lodówki, żeby się przegryzła. Ja jednak tego nie zrobiłam, gdyż byliśmy bardzo głodni :)






 

2 komentarze:

Ewelina Tkaczyszyn pisze...

smacznie to to nie wyglada ... no chyba ze lepiej smakuje ;) :)

Basia Synowiec pisze...

Nie wygląda dobrze bo nie ma mięsa? Gościom smakowało i nam też :) Sałatkę dodaję do moich przepisów bo jest przepyszna!