2013/06/02

Zupa krem ze szparagów


W kolorowych czasopismach królują przepisy na dania ze szparagami m.in.: zupy, omlety. W mojej kuchni te zielone "patyczki" jeszcze nie zagościły. Jednak po tym jak się napatrzyłam na te apetyczne zdjęcia dań, postanowiłam sama coś przyrządzić. Z wszystkich przepisów jakie przejrzałam skomponowałam własną zupę krem. Zupa wyszła przepyszna, bardzo sycąca a zarazem lekka. Na pewno nie raz jeszcze ją zrobię.


Wiem co jem:
Szparagi są bogatym źródłem witaminy K i kwasu foliowego. Zawierają karoten, witaminy B, B2, B6, witaminę C a także wapń, sód, magnez, fosfor i żelazo.  Dzięki zawartości błonnika poprawiają prace układu pokarmowego. Mają działanie bakteriobójcze i zapobiegają powstawaniu chorób nowotworowych.  Warzywa nie powinni w nadmiarze spożywać osoby cierpiące na dnę moczanową i kamienie nerkowe.
 

Składniki:
  • 2 pęczki zielonych szparagów
  • 1 cebula
  • 1 marchew
  • 1 pietruszka
  • 1 łodyga selera naciowego
  • 5 ząbków czosnku
  • jogurt grecki - 5-6 łyżeczek
  • oliwa
  • do smaku: sól, pieprz i przyprawa do zup Winiary 

Sposób przygotowania:
Szparagi myjemy, obcinamy zdrewniałe końce i tniemy na kawałki. Główki szparagów odkładamy. Cebulę i czosnek drobno siekamy i lekko podsmażamy na patelni. Do garnka wlewamy 1,5 litra wody.  Gdy woda będzie wrzała dodajemy pokrojoną marchew, pietruszkę i seler.  Po kilku minutach wrzucamy podsmażoną cebulę ,czosnek oraz pokrojone szparagi (bez główek). Wszystko razem gotujemy ok. 25 minut. Przed końcem gotowania dodajemy odcięte główki.
Zupę miksujemy blenderem na gładki krem. Doprawiamy do smaku solą, pieprzem i przyprawą Winiary. Ewentualnie dodajemy kilka łyżek jogurtu greckiego lub śmietany. Można podawać z grzankami, jajkiem lub serem żółtym. Mężowi podałam z jajkiem i serem żółtym. Natomiast ja pozostałam przy wersji z samym jajkiem.

Brak komentarzy: