2013/08/28

Zupa krem z dyni


Ostatnio robiąc zakupy w Lidlu pochwyciłam i wrzuciłam do koszyka dynię. Postanowiła zrobić z niej zupę krem. Nie uwierzycie, ale jeszcze nigdy nie jadłam zupy dyniowej. Ze znalezieniem przepisu na moją dyniową zupkę oczywiście nie było problemu - jak zwykle Internet przychodzi z pomocą. Po przejrzeniu kilkunastu przepisów stworzyłam swój własny przepis. Nie wiem czy zupy z dyni są lekko słodkie? Moja taka wyszła. Jednak postanowiłam przełamać ten słodki smak i dodałam trochę ostrej papryki.

Ostatecznie uzyskałam słodko - pikantną zupę, która była przepyszna i bardzo zdrowa. Nie wiem czy wiecie, ale dynia jest bogata w witaminy A, B1, B2, C, PP oraz składniki mineralne takie jak: fosfor, żelazo, wapń, potas i magnez. Jest niskokaloryczna i beztłuszczowa. Zawiera także pektyny i kwasy organiczne.


Składniki:
  • dynia
  • 2 cebule
  • 5-6 ząbków czosnku
  • 2 marchewki
  • oliwa
  • przyprawy (sól, pieprz, papryka ostra, czubryca)
  • natka pietruszki
Sposób przygotowania:
W garnku podgrzać oliwę i podsmażyć pokrojoną cebulę z czosnkiem. Dodać pokrojoną marchew i chwilę smażyć razem. Dynię obrać, usunąć miąższ z nasionami a resztę pokroić w kostkę. Pokrojoną dynię dodać do pozostałych warzyw i podsmażyć ok. 2 minut. Następnie wlać do garnka 1 litr wody i gotować pod przykryciem, aż wszystkie warzywa będą miękkie. Ugotowaną zupę dokładnie zmiksować blenderem. Przyprawić do smaku i dodać natkę pietruszki.


1 komentarz:

deedee_1 pisze...

Nigdy jeszcze nie jadłam zupy z dyni, może czas to zmienić? Tylko u mnie z dynią jest taki problem, że trudno ją znaleźć w sklepach.