2013/10/18

ODDAWANIE KRWI - KROK PO KROKU


Jakiś czas temu postanowiłam, że będę oddawać krew. Przed pierwszą wizytą w punkcie krwiodawstwa w mojej głowie kłębiło się mnóstwo pytań. Zastanawiałam się czy czynność ta jest bolesna... Gdy poinformowałam o tym fakcie swoich bliskich, niektórzy odradzali mi oddawanie krwi. Pewnie robili to przez swoją niewiedzę. Jednak się zdecydowałam. Oddawanie krwi nie boli !!! Natomiast cała procedura przebiega bardzo szybko i w bardzo miłej atmosferze. Nie sądziłam, że służba zdrowia może być tak  uprzejma. Czyżby dlatego, ze oni chcą coś od nas, a nie my od nich ?!

Mam nadzieję, że ten post pomoże podjąć decyzję tym, którzy zastanawiają się czy oddawać krew. Nie wiem jak Wy, ale pomoc innym choćby poprzez oddawanie krwi sprawia mi wielką radość. Czasami wystarczy tak niewiele, żeby pomóc drugiemu człowiekowi.......

Oddawanie krwi  w punkcie krwiodawstwa w Legnicy- krok po kroku
Na każdym stanowisku należy okazać dowód tożsamości!
KROK 1. Rejestracja. Zgłoś się z dowodem tożsamości. Wypełnij długopisem kwestionariusz z pytaniami o Twój stan zdrowia. Pamiętaj o ubraniu obuwia ochronnego (bezpłatnego), które znajduje się zaraz przy wejściu.

KROK 2. Pracownia hematologiczna (pokój nr 4). Zgłoś się do Pracowni Hematologicznej, w której zostaną pobrane próbki krwi na wstępne badania. 

KROK 3. Gabinet lekarski (pokój nr 5). Lekarz po badaniu zakwalifikuje Cię do oddania krwi, albo wyjaśni dlaczego nie możesz oddać krwi.
 
  
KROK 4. Pobieranie krwi (pokój nr 11) Przed oddaniem krwi dokładnie umyj zgięcie łokciowe obu rąk mydłem, a następnie płynem dezynfekcyjnym. Wejdź do boksu usiądź wygodnie na fotelu i zanim minie 10 minut oddasz jedną jednostkę krwi (450 ml). Fotografa nie wpuszczono, więc nie będzie więcej zdjęć :)
 
KROK 5. Kawiarenka. Po oddaniu krwi otrzymasz do wyboru: kawę, herbatę, soczek, pepsi oraz batonik.

KROK 6. Powrót do rejestracji. Po oddaniu krwi otrzymasz usprawiedliwienie nieobecności w pracy lub w szkole. Zwrot kosztów podróży, odbierzesz czekolady, które mają uzupełnić ubytek energetyczny. Możesz zgłosić chęć otrzymania wyników badań.



Jeśli systematycznie będziesz oddawać krew otrzymasz legitymację honorowego dawcy krwi :)



Punkty krwiodawstwa w Polsce oraz dodatkowe informacje znajdziecie - KLIKNIJ TUTAJ




4 komentarze:

Greenfrog pisze...

Chciałabym oddawać krew...
z niecierpliwością czekałam na swoją 18stkę, ale miesiąc przed urodzinami okazało się, że mam problemy z tarczycą, które mnie dyskwalifikują :( cały czas nad tym ubolewam...

I dziwię się osobom zdrowym, które mogą oddawać krew, a tego nie robią...

Barbasia S. pisze...

Gdyby płacili za oddawanie krwi to pewnie chętnych znalazłoby się więcej. Niektórzy ludzie nie potrafią bezinteresownie pomagać....

splatane-sluchawki pisze...

Ja czekam aż ukończę 18 lat, i wtedy będę już mogła pomagać innym. Ale chyba też będę musiała trochę przytyć, bo czytałam ostatnio, że trzeba ważyć min.50 kg :/

FioletowaKokarda pisze...

Ja oddaje regularnie odkąd miałam 18 lat (teraz 21) i oddawałam już ok 8-9 razy ;) To nic nie boli, zajmuje chwilę a może tak wiele, bo nawet życie uratować!
Zachęcam wszystkich by spróbowali :)