2014/02/28

Kotlety z zielonego groszku


Kto ma ochotę na pyszne kotlety z zielonego groszku? Siostra może Ty? Zapomniałam ..... przecież Ty nie możesz żyć bez mięsa. Ja z kolei mogłabym nie jeść mięsa tygodniami.
Czy potrafiłabym całkowicie zrezygnować z mięsa? Myślę, że tak. Na pewno musiałabym się nauczyć, które rośliny dostarczają jakiego białka i jak komponować posiłki. Wówczas mój organizm nie domagałby się produktów mięsnych.

Ostatnio przeczytałam w Internecie, że apetyt na mięso zależy od grupy krwi :) Osoby z grupą krwi B chętnie jedzą mięso, natomiast osobom z grupą krwi A mięso nie smakuje. Moja grupa krwi to ARh+.

Składniki:
- 2 opakowania zielonego mrożonego groszku
- 2 jajka
- 1 cebula
- 1 duża marchew
- bułka tarta lub otręby
- sól, pieprz


Sposób przygotowania:
Groszek gotujemy w osolonej wodzie z odrobiną masła. Na patelni podsmażmy pokrojoną cebulę wraz z marchwią startą na tarce o dużych oczkach. Wszystkie składniki blendujemy. Dodajemy jajka, niewielką ilość bułki tartej lub otrąb. Następnie doprawiamy do smaku solą, pieprzem i lepimy kotleciki. Przed smażeniem kotlety obtaczamy w bułce tartej.

Z dwóch opakowań zielonego groszku wyszło 16 pysznych kotletów.







3 komentarze:

Agata Wójcik pisze...

jak to pysznie wygląda :D

Ewelina Tkaczyszyn pisze...

jak dla mnie to za zielone ;) moze jakby tam mielonego miesa dorzucic byloby ok :) ;)

Barbasia S. pisze...

cudna zieleń :)