2015/01/05

PASTA Z CIECIERZYCY I SUSZONYCH POMIDORÓW


Jeśli jesteście mięsożercami, to na moim blogu nie znajdziecie inspiracji kulinarnych. W 2015 roku postanowiłam po raz drugi (pierwszy raz nie jadłam mięsa 6 miesięcy) wyłączyć z mojej diety mięso. Dziś mija 7 dzień odkąd nie jem mięsa. Trzymajcie za mnie kciuki!

Dwa dni temu, po raz pierwszy zrobiłam pastę z ciecierzycy i suszonych pomidorów. Wyszła przepyszna. Idealnie smakuje na kanapkach.

Wiecie, że ciecierzyca jest skarbnicą białka, zapobiega zaparciom i sprzyja odchudzaniu, obniża ciśnienie krwi i poziom cholesterolu. Uważana jest za afrodyzjak :) Ponadto dzięki zawartości żelaza, zapobiega anemii.
cholesterolu

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/ciecierzyca-wlasciwosci-i-wartosci-odzywcze-cieciorki_33844.html
cholesterolu

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/ciecierzyca-wlasciwosci-i-wartosci-odzywcze-cieciorki_33844.html

Składniki:
- 200 - 300 g ciecierzycy
- słoik pomidorów suszonych
- 3 - 4  łyżki zalewy z pomidorów
- sól, pieprz, zioła prowansalskie

Wykonanie:
Ciecierzycę gotujemy zgodnie z przepisem podanym na opakowaniu. Ugotowaną ciecierzycę, suszone pomidory i zalewę z pomidorów blendujemy na gładki krem. Gdyby pasta okazała się za sucha dodaj więcej zalewy z pomidorów. Całość doprawiamy do smaku solą, pieprzem i ziołami prowansalskimi. Pastę przechowujemy w lodówce 3- 4 dni.





5 komentarzy:

Agata Wójcik pisze...

Wygląda pysznie! A gdzie kupiłaś taki uroczy talerz?

Barbasia S. pisze...

miseczkę serduszko kupiłam w sklepie KIK cena 5,99 zł

mogłabym Ci kupić (jakby jeszcze była) i wysłać, ale nie wiem czy nie ucierpi w transporcie

Ewelina Tkaczyszyn pisze...

SPOKO TO WYGLADA NAWET ;)

Sara Dunaj pisze...

Wygląda bardzo fajnie, a miseczka boska :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie jeśli można: http://stylbycia.blogspot.com/

malenka pisze...

Kanapeczki z nią wyglądają smakowicie :]