2015/02/07

JAGLANE PRALINKI Z RODZYNKAMI I CYNAMONEM


Od ponad miesiąca jestem na detoksie słodyczowym. Odstawiłam ciastka, ciasta, batoniki i inne słodkości. Jako, że należałam do osób kochających słodycze, pierwsze dni bez słodyczy były ciężkie, później z góreczki. Organizm opanował słodyczowy głód.   

Moje sposoby na niejedzenie słodyczy:
- w domu pozbyłam się wszystkich słodyczy
- robiąc zakupy omijam półki ze słodyczami
- gdy otrzymam słodycze, to oddaje je np. koleżankom :)
- wprowadziłam zamienniki takie jak: suszone owoce, świeże owoce, domowe słodycze 

Domowe słodycze, co to takiego? To zdrowe słodkości, np. owocowe sałatki, jaglane pralinki.


Przepis na jaglane pralinki dostałam od koleżanki. Trochę go zmodyfikowałam. Dodałam więcej rodzynek niż jest podane w przepisie. Rodzynki możecie zastąpić innymi produktami np. suszonymi owocami lub orzechami. Ja mam już kilka pomysłów na domowe pralinki. Oczywiście wszystkie ukażą się na blogu.

Składniki:
- 200 g kaszy jaglanej
- 1,5 szklanki rodzynek
- 1 łyżeczka cynamonu
- wiórka kokosowe

Wykonanie:
Rodzynki wsypujemy do miski, zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na 10 minut. Do gotującej się wody ok. 650 ml wsypujemy kaszę jaglaną i gotujemy na małym ogniu, aż kasza wchłonie całą wodę. Sparzone rodzynki odcedzamy i blendujemy. Do ugotowanej, ostudzonej kaszy jaglanej dodajemy rodzynki i cynamon. Wszystkie składniki mieszamy i formujemy kulki, które następnie obtaczamy w wiórkach kokosowych. Podajemy od razu lub przechowujemy w lodówce.










5 komentarzy:

societygirl-testuje pisze...

Mniam, wyglądają apetycznie! :)

Anonimowy pisze...

fajny przepis

Ewelina Tkaczyszyn pisze...

wygladaja smacznie .... wyslij jedna ;) :)

PannaKac pisze...

Ja kładę na siebie ban słodyczowy od najbliższej środy - kiedy będę po wszystkich egzaminach. :) Twoje rady są bardzo dobre. No i te jaglanki <3

Barbasia S. pisze...

Trzymam kciuki!