2015/05/01

LECZO WEGETARIAŃSKIE Z CIECIERZYCĄ


Smak leczo znam od dzieciństwa i od zawsze uwielbiałam tą potrawę. Teraz kiedy nie jem mięsa postanowiłam nieco zmodyfikować leczo. Mięso zastąpiłam ciecierzycą. W rezultacie wyszło szalenie przepyszne danie.
 
Składniki (porcja na 4 osoby):
- 200 - 300 g ciecierzycy
- 2 cukinie
- 500 g pieczarek
- 2 cebule
- 4 duże ząbki czosnku
- 2 papryki czerwone
- 2 puszki krojonych pomidorów
- olej z pestek winogron lub oliwa z oliwek 
- przyprawy: sól, pieprz, zioła prowansalskie, papryka ostra i słodka

Sposób przygotowania:
Ciecierzycę gotujemy zgodnie z przepisem podanym na opakowaniu. Wszystkie warzywa myjemy, obieramy i kroimy w kostkę. Na rozgrzanej patelni podsmażamy cebulę z czosnkiem. Następnie wrzucamy paprykę, pieczarki i cukinię. Po około 15 minutach dodajemy pomidory z puszki. Pod koniec duszenia dodajemy ciecierzycę. Całość doprawiamy do smaku solą, pieprzem, ziołami prowansalskimi oraz papryką ostrą i słodką. Podajemy z chrupiącym pieczywem.






 

3 komentarze:

Basia Kastelik pisze...

Obserwuję ;* super blog :) mam nadzieję ,że też zaobserwujesz ;* http://versashess.blogspot.com/

Ewelina Tkaczyszyn pisze...

fajnie i smacznie to wyglada :) ;) jak kiedys bede mam nadzieje poczestujesz siostra :) ;)

Anonimowy pisze...

pycha